شاید درباره مقررات عمومی حفاظت از اطلاعات شنیده باشید. ممکن است خسته کننده به نظر برسد ، اما واقعاً مهم است و CNBC دارای راهنمایی است که به شما در درک آن کمک می کند. این بخشی از قوانین اتحادیه اروپا است که می تواند تأثیر گسترده ای بر برخی از بزرگترین شرکت های فناوری جهان ، از جمله فیس بوک و گوگل داشته باشد. بنابراین در اینجا راهنمای شما برای GDPR است. GDPR یک قانون است که در آوریل 2016 تصویب شد. مقامات اروپایی دو سال به شرکت ها مهلت داده اند تا از آن پیروی کنند و از روز جمعه به اجرا درآمد. این قانون جایگزین قانون قبلی به نام دستورالعمل حفاظت از داده ها می شود و هدف آن هماهنگ سازی قوانین در سراسر جهان است. بلوک 28 کشور اتحادیه اروپا هدف این است که به مصرف کنندگان کنترل داده های شخصی خود که توسط شرکت ها جمع آوری شده است ، داده شود. این نه تنها بر سازمان های واقع در اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد ، بلکه در مورد شرکت های خارج از منطقه نیز اعمال می شود اگر آنها کالاها یا خدمات را به افراد اتحادیه ارائه می دهند یا بر رفتار آنها نظارت می کنند. به همین دلیل است که GDPR می تواند تأثیر گسترده ای داشته باشد. سیاست های کلیدی چیست؟ تمرکز عمده GDPR بر شرایط رضایت است که تقویت شده است. بنابراین شرکت ها قادر نخواهند بود از اظهارات مبهم یا گیج کننده برای جلب رضایت شما برای ارائه داده ها استفاده کنند. همچنین شرکت ها نمی توانند رضایت خود را برای موارد مختلف با هم جمع کنند. "اگر صفحه ای با رضایت متفاوت داشته باشید و با کلیک روی اینجا به موارد زیادی رضایت دهید ، اشتباه خواهد بود. باید بتوانید آن را اعمال کنید هری اسمال ، یکی از شرکای شرکت حقوقی بیکر و مک کنزی ، به تلفن CNBC گفت. برداشتن رضایت نامه نیز باید آسان باشد. برای کودکان زیر 16 سال ، شخصی که دارای "مسئولیت والدین" است باید از طرف آنها به جمع آوری اطلاعات بپردازد. یک قانون دیگر شرکت ها را ملزم می سازد که در مدت 72 ساعت از اطلاع از نقض اطلاعات ، مراتب را در مورد نقض اطلاعات به مرجع حفاظت از داده های خود اطلاع دهند. بر اساس یک سند اتحادیه اروپا ، پردازنده داده ها باید پس از اطلاع از نقض ، "بدون تاخیر بی مورد" به مشتریان اطلاع دهد. در مورد داده های کاربر ، مصرف کنندگان کنترل بیشتری خواهند داشت. شما می توانید به داده های شخصی ذخیره شده توسط شرکت ها دسترسی داشته باشید و دریابید که در کجا و به چه منظور مورد استفاده قرار می گیرد. شما همچنین حق فراموش شدن خواهید داشت. این بدان معناست که می توانید از هرکسی که داده های شما را کنترل می کند بخواهید که آنها را پاک کرده و به طور بالقوه پردازش آن را از اشخاص ثالث متوقف کند. یک ماده دیگر به افراد امکان می دهد داده های خود را گرفته و به ارائه دهنده خدمات دیگری منتقل کنند. آیا مجازات هایی برای نقض قوانین وجود دارد؟ بله ، و مجازات های بالقوه بزرگ. هر سازمانی که قوانین GDPR را نقض کند ، تا 4 درصد از گردش مالی سالانه جهانی یا 20 میلیون یورو (24.6 میلیون دلار) جریمه می شود. برخی از بزرگترین شرکت های فناوری هر ساله میلیاردها گردش مالی انجام می دهند ، بنابراین اگر آنها قوانین را نقض کنند ، این می تواند ضربه بزرگی باشد. تاثیر آن بر شرکت ها چه خواهد بود؟ سازمان های بزرگ دو سال فرصت دارند تا برای GDPR آماده شوند. شرکت های فناوری که پایگاه های کاربری عظیمی دارند و حجم عظیمی از داده ها را در اختیار دارند در مورد آنچه انجام می دهند صحبت کرده اند. فیس بوک به تازگی برخی از ابزارهای جدید حفظ حریم خصوصی را منتشر کرده است که به انطباق آن با GDPR کمک می کند. سایر شرکت های بزرگ فناوری نیز برنامه های خود را منتشر کرده اند. بارکلیز در یادداشت اخیر گفت که GDPR به احتمال زیاد بر شبکه های اجتماعی تأثیر می گذارد. "ما فکر می کنیم این خطر وجود دارد که MAUs (میانگین ماهانه کاربران) برای فیس بوک و توییتر در اواخر 2 ماهه دوم متوقف شود. DAU (کاربران متوسط روزانه) بسیار مهمتر هستند و نگرانی GDPR برای شبکه های اجتماعی کمتر است ، اما ممکن است تحلیلگران بارکلیز گفتند: "از نظر درآمد تبلیغات ، ما تأثیر کمتری می بینیم ، اما نگرانی های بیشتری را در مورد محصولاتی مانند مخاطبان سفارشی که همه سیستم عامل ها از آن استفاده می کنند ، شنیده ایم. بررسی های ما نشان می دهد که اکثر شرکت ها از کوکی ها و برچسب ها برای بازاریابی دیجیتال باید نسبتاً بدون تغییر باشد ، زیرا اکثر ناشران
ماه ها قبل از دستور مه از اعلان های سازگار با GDPR استفاده می کنند. " .
همه آنچه باید درباره قانون جدید داده های اتحادیه اروپا بدانید که می تواند فناوری بزرگ ایالات متحده را متزلزل کند
