لاهور: بیش از یک میلیون نفر طی سه روز برنامه Insaf Imdad را که برای ثبت نیازمندان برای دریافت کمک در پنجاب در طول همه گیری کووید -19 طراحی شده بود بارگیری کردند.
نخست وزیر عثمان بوزدار بسته Insaf Imdad را برای کمک به افراد مستحق در شرایط اضطراری راه اندازی کرده بود.
برای اطمینان از شفافیت سیستم ، دولت تصمیم گرفت از فناوری اطلاعات استفاده کند و هیئت فناوری و اطلاعات پنجاب (PITB) را موظف به توسعه برنامه Insaf Imdad کرد که اکنون در Google Play Store موجود است.
این برنامه برای ثبت نیازمندان برای درخواست کمک های دولتی از طریق ارسال مشخصات آنها از طریق آن و از طریق پیامک استفاده می شود. دولت تاکنون 11 میلیون درخواست از شهروندان دریافت کرده است که برای اقدام در حال رسیدگی است. شهروندان سه کانال برای ثبت نام خود تا 7 آوریل دارند ، یعنی SMS (برای شهروندانی که تلفن هوشمند ندارند) ، پورتال آنلاین (برای ثبت نام از طریق وب با استفاده از تلفن های هوشمند یا رایانه) و برنامه Android (برای ثبت نام از طریق تلفن های هوشمند).
برنامه توسعه یافته PITB برای ثبت درخواست های کمک استفاده می شود
این برنامه در رتبه بندی برتر فروشگاه بازی قرار دارد و تنها در عرض سه روز از یک میلیون بارگیری عبور کرده است.
بر اساس این برنامه ، داده های اولیه ثبت بر روی پلت فرم دیجیتالی PITB قرار می گیرد و پس از مثلث بندی دیجیتالی از پایگاه های داده های مختلف دولت فدرال و ایالتی (Nadra ، BISP ، AG Office ، PLRA ، Utilities and Excise and مالیات و غیره) ، با دستگاه به اشتراک گذاشته می شود. سازمان مدیریت بلایای پنجاب (PDMA) برای تأیید و پردازش بیشتر.
PDMA داده ها را به ولسوالی هایی ارسال می کند که کمیته های منطقه زیر نظر کمیسرها تأیید کرده و لیست را تأیید می کنند و لیست نهایی توسط ولسوالی های مربوط با PDMA برای پرداخت کمک ها به اشتراک گذاشته می شود. PDMA و بخش مالی اطمینان می دهند که فقط شهروندان مستحق از بسته کمک رسانی بهره مند می شوند. متقاضیان فهرست کوتاه از طریق شماره تلفن های همراه خود از انتخاب خود مطلع خواهند شد.
این پرداخت از طریق شرکت های مخابراتی و متقاضیان CNIC از طریق مکانیزم بانکداری بدون شعبه (Easypaisa ، Jazz Cash و غیره) پرداخت می شود تا شهروندان به جای مشارکت هیچ یک از مقامات دولتی در پرداخت نقدی و اطمینان از شفافیت ، مستقیماً پول نقد را دریافت کنند.
این مکانیزم همچنین اطمینان می دهد که مردم در یک مکان تجمع نمی کنند و منجر به فاصله گذاری اجتماعی می شود ، که با توجه به شرایط اضطراری فعلی کووید -19 بسیار مهم و ضروری است.
در همین حال ، در فروشگاه Play که برنامه برای بارگیری در دسترس است ، تعدادی از مردم نیز از عملکرد ضعیف برنامه و تعداد خطاها شکایت کردند. آنها به مشکلات بارگذاری فرم خود اشاره کردند و از مقامات خواستند که این مشکل را در اسرع وقت برطرف کنند.
یکی از کاربران ، عرفان مالک ، می گوید این برنامه هنوز به کار زیادی نیاز دارد زیرا وقتی سعی کرد برنامه را ارسال کند ، گفت که با وجود داشتن یک اتصال اینترنتی معمولی ، هیچ گونه اتصال به اینترنت وجود ندارد. او از مقامات می خواهد که مشکل را برطرف کنند. تا بتواند درخواست خود را ارائه دهد.
افشان شیر کالیار ، یکی دیگر از شهروندان ، می گوید که این برنامه روی سرعت پایین اینترنت کار نمی کند ، این امر باعث ایجاد مشکل در ثبت نام می شود زیرا سرعت اینترنت به طور مداوم پایین است. او به روز رسانی برنامه را پیشنهاد می کند که می تواند روی 2G کار کند زیرا فرم را ذخیره کرده است اما وضعیت آن ارسال نشد
یکی از مقامات PITB ، به شرط ناشناس ماندن ، در گفتگو با داون ، اشاره می کند که بار اینترنت پس از قرنطینه در چندین کشور افزایش یافته است و برای شهروندان مشکل ایجاد می کند. او می گوید شهروندان همچنین می توانند از گزینه های دیگر با ارسال فرم خود از طریق استفاده کنند. پیامک یا استفاده از پورتال اینترنتی آنلاین. او می گوید این برنامه برای تسهیل عموم مردم در طول قرنطینه طراحی شده است تا مردم در دفاتر مختلف برای ارسال فرم های خود تجمع نکنند. او می گوید که هیئت مدیره به طور مداوم کار می کند و اطلاعات شهروندان را به ادارات مربوطه برای رسیدگی به شکایات خود.
منتشر شده در سپیده دم ، 4 آوریل 2020
.