بازی های ویدیویی به فیلم های تعاملی مبتنی بر رقابت شبیه شده و همه گیری COVID-19 این صنعت را به سمت درآمد بیشتر از فیلم ها و ورزش های آمریکای شمالی سوق داده است. بر اساس داده های IDC انتظار می رود درآمد جهانی بازی های ویدئویی در سال 2020 با 20٪ افزایش به 179.7 میلیارد دلار برسد و صنعت بازی های ویدئویی را به یک پول ساز بزرگتر از صنعت جهانی فیلم و ورزش آمریکای شمالی تبدیل کند. طبق گفته انجمن حرکت فیلم ، صنعت فیلم جهانی برای اولین بار در سال 2019 به 100 میلیارد دلار درآمد رسیده است ، در حالی که PwC تخمین می زند که ورزش های آمریکای شمالی در سال 2020 بیش از 75 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
هر دوی این صنایع از اثرات همه گیر COVID-19 در سال 2020 رنج می برند ، در حالی که انتظار می رود صنعت بازی های ویدئویی امسال رشد دو رقمی را به دنبال رشد تک رقمی در دو سال گذشته نشان دهد. کارشناسان پیش بینی می کنند که در پی معرفی کنسول های بازی نسل جدید از شرکت سونی ، رشد قوی در سال 2021 ادامه داشته باشد.
6758 ،
+ 1.57٪
SNE
و شرکت مایکروسافت
MSFT ،
+ 0.95٪
و بازی های جدید برای استفاده بیشتر از آن به روزرسانی ها ، حتی با تولید واکسن های COVID-19. "من فکر می کنم به محض این که واکسن های موثر ، ارزان و جهانی در طول سال 2021 وارد بازار شوند ، کاهش سرعت رخ می دهد ، اما من کاملاً مطمئن هستم که در پایان سال 2021 هنوز میلیاردها انسان بالقوه وجود خواهد داشت که نیاز خواهند داشت واکسن ها ، "لوئیس وارد ، مدیر تحقیقات بازی در IDC ، در یک مصاحبه با MarketWatch گفت. "بنابراین ، سرعت من در سال 2022 اتفاق می افتد."
صنعت بازی های ویدئویی در سال های اخیر به دلیل روش های مختلف بازی کردن ، رونق زیادی گرفته است. آن روزها که همه کسی که باید ردیابی کند فروش کنسول و بازی هایی است که برای کنسول ها و رایانه های شخصی خود فروخته شده است گذشته است. با افزایش فروش بازی های کپی دیجیتالی ، بازی های موبایل ، بازی های freemium درون برنامه ای ، بازی های چند پلتفرمی که محدود به یک کنسول خاص نیستند ، سرویس های پخش جریانی مانند Game Pass مایکروسافت ، مدل های بازی بصورت اشتراک ، و خدمات توزیع آنلاین مانند Steam ، همراه با سطوح مختلف شفافیت ، هر کسی که بخواهد مقایسه سیب به سیب را انجام دهد با یک سبد میوه ای نامطلوب روبرو می شود. در حالی که فروش کنسول از نسخه های جدید رونق می گیرد ، این بزرگترین قطعه صنعت نیست و سریعترین رشد را ندارد. انتظار می رود بیشترین سود حاصل از بازی های موبایل باشد ، چین نقش زیادی در درآمد بازی های تلفن های هوشمند و تبلت ها دارد. به استثنای درآمد تبلیغات درون بازی ، انتظار می رود درآمد جهانی بازی های موبایلی با 24٪ افزایش نسبت به سال گذشته ، به 87.7 میلیارد دلار برسد. یک دلیل بزرگ که چرا انتظار می رود درآمد بازی های موبایل برتری بیشتری نسبت به بازی های مبتنی بر کنسول و رایانه در سال 2020 داشته باشد ، مسئله اقتصادی است. تلفن های همراه ، که به عنوان اتصال اصلی آنلاین برای میلیاردها نفر در سراسر جهان عمل می کنند ، برخلاف کنسول های اختصاصی بازی مانند PlayStation 5 سونی ، Xbox جدید مایکروسافت و Nintendo Co.
7974 ،
+ 1.31٪
NTDOY ،
+ 1.02٪
سوئیچ ، که می تواند از 300 تا 500 دلار قبل از مارک های محدود در عرضه کار کند. IDC’s Ward گفت ، در وسط گیمرهای PC قرار دارند ، از آنجا که بازی آنها به یک دستگاه چند منظوره نیاز دارد که رایج تر از کنسول ها است اما کمتر از تلفن های هوشمند است. بخوانید: بازی های ویدیویی برای اولین بار در 15 سال گذشته گران می شوند که ممنوعیت کنسول های بازی اخیراً لغو شده در چین نیز به سلطه بازی های تلفن همراه کمک می کند. وارد خاطرنشان كرد: چين فقط حدود 1٪ از بازار كنسول را تشكيل مي دهد ، در حالي كه اين كشور بزرگترين سهم را در رشد موبايل در منطقه آسيا / اقيانوسيه دارد ، جايي كه درآمد اين بخش تقريباً 25٪ نسبت به سال قبل افزايش مي يابد و به 56.6 ميليارد دلار مي رسد. دو شرکت ، Tencent Holdings Ltd.
700 ،
-0.66٪
و NetEase Inc.
NTES ،
+ 0.51٪ ،
بیش از نیمی از سهم بازار بازی های موبایل چین را به خود اختصاص داده است. در خارج از چین ، بازار بازی های موبایل تحت سلطه شرکت هایی مانند Activision Blizzard Inc.
ATVI ،
+ 0.48٪ ،
شرکت Zynga
ZNGA ،
+ 0.70٪ ،
و Glu Mobile Inc.
GLUU .
رشد تلفن همراه همچنین خبر خوبی برای توزیع کنندگان بازی های مبتنی بر تلفن های هوشمند و تبلت مانند Apple Inc. است.
AAPL ،
-0.04
و Alphabet Inc. والدین Google
GOOG ،
+ 0.94٪
GOOGL ،
+ 0.43٪ ،
که به ترتیب بر نحوه دسترسی بازی ها به آیفون و تلفن های هوشمند مبتنی بر Android تسلط دارند ، زیرا درآمد قابل توجهی از بازی را که از طریق فروشگاه های برنامه آنها می گذرد ، کاهش می دهند. از اوت ماه هنگامی که Epic Games ، بازی محبوب نبرد "Fortnite" را منتشر می کند ، هنگامی که می خواست با این هزینه ها کار کند ، از ویترین فروشگاه Apple و Google ممنوع شد ، این روش بسیار مورد توجه قرار گرفت. بخوانید: طبق گفته وارد ، اپل هزینه فروشگاه برنامه را برای توسعه دهندگان کوچکتر نصف می کند درآمد کنسول بازی ، که شامل سخت افزار و کلیه نرم افزارها و خدمات بازی است ، انتظار می رود در مقایسه با 2019 با 20٪ افزایش به 52.5 میلیارد دلار برسد. با توجه به فروش دیجیتال رایانه های شخصی و مک ، انتظار می رود درآمد جهانی نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش یابد و به 39.5 میلیارد دلار برسد. برخلاف درآمد بازی های کنسول ، فروش بازی های موبایل و رایانه های شخصی IDC فروش سخت افزار را در نظر نمی گیرد. وارد گفت: اگر بسته نشدن گسترده iCafe در چین به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 ، درآمد بازی های رایانه ای بیشتر خواهد بود. ICafes یک گزینه محبوب در چین برای گیمرهای رایانه های شخصی است که می توانند ماشین های پیشرفته ای را که غیر از این توان پرداخت آن را ندارند اجاره کنند و شخصاً با دوستانشان معاشرت کنند. انتشار جدید کنسول همچنین فروش را برانگیخته است سود حاصل از انتشار جدید کنسول بیشتر در ایالات متحده احساس می شود. طبق داده های گروه NPD ، در 11 ماه اول سال 2020 ، کل هزینه بازی های ویدیویی ایالات متحده 22٪ افزایش یافته و به 44.5 میلیارد دلار رسیده است. در حالی که فروش سخت افزار با 34٪ افزایش به 4 میلیارد دلار رسید ، فروش نرم افزار با 21٪ افزایش به 38.4 میلیارد دلار رسید و فروش لوازم جانبی – صفحه کلیدهای بازی ، کنترلرها ، موش ها و موارد دیگر – 22٪ افزایش یافت و 2.1 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این دستاوردها در ماه نوامبر ، زمانی که PlayStation 5 Sony و سری جدید Xbox مایکروسافت به همراه عناوین بازی مورد انتظار مدت زیادی منتشر شد ، بیشتر مشهود بود. فروش سخت افزار ماه نوامبر با 58٪ افزایش نسبت به سال گذشته به 1.4 میلیارد دلار رسید ، در حالی که فروش نرم افزار با 32٪ افزایش به 5.2 میلیارد دلار رسید و فروش لوازم جانبی نیز با 8٪ افزایش به 314 میلیون دلار رسید. هر سه بزرگترین ناشران بازی ویدیویی ایالات متحده با معامله عمومی از شاخص S&P 500 پیشی گرفته اند
SPX ،
+ 0.36٪
در سال 2020 ، با سهام Activision Blizzard 49٪ ، Electronic Arts Inc.
EA ،
+ 0.78٪
30٪ افزایش ، و Take-Two Interactive Software Inc.
TTWO ،
+ 0.20٪
64٪ افزایش ، در مقایسه با 14٪ سود S&P 500.
در یک نظرسنجی که تابستان گذشته منتشر شد ، Mat Piscatella ، تحلیلگر بازی های ویدیویی NPD گفت که 79٪ از پاسخ دهندگان گفتند که آنها طی شش ماه گذشته یا از زمانی که COVID-19 در مارس به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام شده بود ، با 14 ساعت بازی بازی های ویدیویی بازی کرده اند. یک هفته ، در مقایسه با میانگین 12 ساعت در هفته از یک سال پیش. Piscatella گفت ، با تمام گزینه های موجود ، حق رای دادن "Call of Duty" اکتیویژن بلیزارد "بهترین نمونه از رویکرد همه کاره است." پیسکاتلا گفت: "آنها کسانی هستند که به نوعی پیشگام هستند و خواستار جذب چندین روش مختلف برای نامزدی هستند." "Call of Duty" نه تنها با عناوین "Black Ops – Cold War" و "Modern Warfare" به مسیر سنتی فروش کنسول و رایانه می پردازد ، بلکه حق رای دادن دارای گزینه "Warzone" بصورت رایگان برای بازی است. به "Fortnite" ، با تمام گزینه های موجود در سیستم عامل تلفن همراه. همچنین ببینید: آیا بازی های ویدیویی در تحقیقات ضد انحصاری پاشنه آشیل اپل ، گوگل خواهد بود؟ در یادداشت اخیر ، تحلیلگران J.P. Morgan از اکتیویژن پشتیبانی کردند ، سهام را در رتبه خرید نگه داشتند ، در حالی که EA را به یک درجه خنثی پایین می آوردند ، و پوشش را در Take-Two با یک امتیاز خنثی آغاز کردند. J.P. Morgan همچنین Zynga را ارتقا داد
ZNGA ،
+ 0.70٪
به خرید از رتبه خنثی. تحلیلگران JP Morgan گفت: "به دنبال یک همه گیری متهم به سال 2020 ، ناشران با رایانه های دشواری روبرو می شوند ، زیرا مصرف کنندگان احتمالاً زمان و بودجه را به مناطقی که قبلاً و هنوز نیمه باز بسته شده اند (به عنوان مثال مسافرت ، رستوران ، فیلم ، پارک تفریحی ، کنسرت ، کازینو) اختصاص می دهند. در یک یادداشت "در زمینه رشد آلی محدودتر 2021 ، ما اعتقاد داریم که عملکرد سهام در سال آینده توسط اجرای امتیازات اصلی و اشتیاق سرمایه گذاران برای خط لوله بازی جدید پیش خواهد رفت – عواملی که به اعتقاد ما اکتیویژن و Zynga را پشتیبانی می کند."
.