هر مشاغل در تلاش است تا به صفحه بالای نتایج جستجوی Google برسد – این هدف اصلی هر استراتژی SEO است. اما ارزش یک رتبه بندی در صفحه اول چیست؟ پاسخ برای هر کلمه کلیدی متفاوت است ، و به شما امکان می دهد دقیقاً تعیین کنید که رتبه بندی برای شما چقدر ارزش دارد.
محاسبه مقادیر
برای ارزیابی رتبه بندی فعلی خود ، باید بازده سرمایه گذاری هر یک از لیست های جستجوی ارگانیک خود را محاسبه کنید. بهترین ابزار برای استفاده Google Adwords است ، که کلیه اطلاعات لازم درباره کلمات کلیدی منفرد را فراهم می کند. می توانید از داده ها برای تعیین میزان ترافیک هر کلمه کلیدی استفاده کنید. یک محاسبه ساده برای مقدار ترافیک ، درآمد هر کلیک ضرب در تعداد جستجوهای ضرب شده در نرخ کلیک است.
صفحه اول در مقایسه با صفحات بعدی
اگر از هر یک از مقادیر ترافیک خود ناامید شدید ، بدانید که کلمه کلیدی شما در حال حاضر در چه رتبه ای قرار دارد. داشتن رتبه بندی در صفحه یک بسیار مفیدتر از صفحه بعدی است. این امر هنگامی آشکار می شود که میزان کمی جستجو را در صفحات نتایج بعدی بررسی کنید. به گفته موز ، صفحه اول گوگل 71٪ کلیک های بازدید کننده جستجو را به خود اختصاص داده و گزارش شده است که در سال های اخیر 92٪ رسیده است. نتایج صفحه دوم با رسیدن به ثانیه نزدیک به کمتر از 6٪ از کل کلیک های وب سایت فاصله دارد.
علاوه بر این ، باید در معادله تبلیغات و جستجوها بدون کلیک وارد کنید. فقط 15٪ از بازدیدها روی آگهی کلیک می کنند یا جستجوی دیگری را امتحان می کنند. با توجه به وب سایت Zero Limit Web 85٪ باقیمانده روی نتایج کلیک می کند. با این حال ، این بدان معنا نیست که اگر در صفحه اول ظاهر می شوید ، لزوماً شانس خوبی برای دریافت هر یک از این ترافیک دارید. شما باید نزدیک به اوج باشید: پنج نتیجه اول 67.6٪ کلیک را دریافت می کند ، در حالی که پنج نتیجه دیگر 3.73٪ را دریافت می کند.
چگونه برای رسیدن به بالا
تحقیق در مورد بهترین کلمات کلیدی و گنجاندن آنها در محتوای خود تنها یکی از راه های بهبود رتبه بندی شماست. اگر می خواهید به صفحات برتر برسید ، باید یک قدم جلوتر بروید.
• کل سایت خود را بهینه کنید. اگر وب سایت شما از استانداردهای کیفیت و قابلیت استفاده برخوردار نباشد ، Google تمام صفحات شما را جریمه خواهد کرد. وقتی شروع به کار با شرکتی کردیم که دوربین های مادون قرمز و حرارتی چند طیفی را تولید و تولید می کند ، با چنین وضعیتی روبرو شدیم. این تجارت می خواست برند خود را تبلیغ کند اما نتوانسته بود.
قبل از شروع انتشار محتوا با کلمات کلیدی هدفمند ، باید پیوندهای خراب و سایر خطاهایی را که Google پرچم گذاری کرده بود برطرف کنیم.
برای رفع پیوندهای خراب داخلی ، ما از ابزارهایی مانند Search Console ، Screaming Frog و AWR استفاده می کنیم. اینها به ما صفحه ای را می گویند که پیوند از آن نشأت گرفته و پیوند به کجا اشاره دارد. بعضی اوقات ممکن است تغییرات گسترده انجام شود ، مانند مواردی که خطای قالب بندی از پیوندهای مناسب پر نشده باشد. در شرایط دیگر ، ما به نوبه خود به هر صفحه می رویم تا پیوندهای خراب را به روز کنیم.
خطاهای دیگری که Google در سایت دوربین علامت گذاری کرده بود شامل 404 صفحه و تصاویر شکسته یا جابجا شده است. ما برای اطمینان از تجربه کاربری یکسان در سراسر سایت ، این پیوندها را اصلاح و به روز کردیم و فایلهای نقشه سایت و ربات ها را با حذف پیوندهای خراب و نادرست در آنها به روز کردیم. به محض این که Google سایت را مجدداً فهرست بندی کرد ، صفحات در نتایج جستجو برای همه کلمات کلیدی شروع به صعود کردند. اکنون ، بیش از 58٪ کلمات کلیدی شرکت در صفحه یک قرار دارند.
• صفحات را برای تلفن همراه مناسب کنید. اگر تا به حال برای خواندن یک صفحه یا مرور یک وب سایت در یک دستگاه تلفن همراه مشکل داشته باشید ، می دانید که این امر تا چه حد ناامیدکننده است. Google نیز از این موضوع آگاه است و محتوای دوستانه تلفن همراه را ترجیح می دهد.
• کسب اقتدار. شما باید به Google نشان دهید که وب سایت شما اطلاعات با کیفیتی را ارائه می دهد و منبعی است که کاربران به آن اعتماد دارند. این شامل ارسال مداوم پست ، بهبود تعامل با مقالات (از طریق تلاش در شبکه های اجتماعی) و وبلاگ نویسی مهمان است. پس از شروع یک استراتژی که تمام موارد بالا را در نظر گرفت ، یکی از مشتریان ما تعداد بازدیدها را 280٪ افزایش داد.
• روی پیوندها تمرکز کنید. پیوندها در رتبه بندی تعدادی نقش دارند. ابتدا ، Google متن پیوندهای پیوند موجود در محتوا را بررسی می کند تا مشخص کند چه کلمات کلیدی با پیوند مورد استفاده مرتبط هستند. به عنوان مثال ، "بیشتر بدانید" بهتر از "اینجا را کلیک کنید" اگر پیوندهای زیادی شامل همان متن لنگر باشد ، پیوند ممکن است مشکوک یا غیر طبیعی تلقی شود.
Google کیفیت صفحاتی را که به آنها پیوند می دهید نیز در نظر می گیرد. آنها باید به محتوا مربوط باشند ، خواه منجر به جایی دیگر در وب سایت خود شما شوند یا به سایت دیگری.
سرانجام ، شما باید تعداد پیوندهایی را که در یک قسمت از مطالب گنجانده اید محدود کنید. چند پیوند به Google نشان می دهد که شما در حال پشتیبان گیری از ادعاهای خود و ارائه اطلاعات بیشتر برای کاربران هستید. تعداد زیادی مانند اسپم به نظر می رسند و به رتبه شما آسیب می رسانند.
هنگامی که محاسبات مربوط به کلمات کلیدی خود را اجرا می کنید ، باید مشخص شود که چگونه رتبه های بالا نقش اساسی در موفقیت آنلاین دارند. برای آوردن کلمات کلیدی بیشتر به بالا (برای دید بیشتر و دستیابی به همه زیر مجموعه های مخاطبان خود) ، باید روی هر قسمت از وب سایت خود تمرکز کنید و مواردی بیش از ایجاد محتوا و تحقیقات کلمات کلیدی را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید.